#WG2019 - Norske fellestroppen imponerte

Postet av Cindy Victoria Eriksen den 18. Jul 2019

Fredrikshalds Turnforening er kjent for sin bredde innen gymnastikk. Og instruktørene fra Fredrikshald hadde i tillegg til gymnastikktroppen sin, ansvaret for den norske fellestroppen, som favner nettopp bredden.

188 gymnaster fra 24 forskjellige foreninger fra hele Norges langstrakte land deltok her. De turnet på 3 forskjellige nivåer etter temaet "Finnes det spøkelser". Programmet er laget av Anne Wahlsrøm, Eva Vevelstad og Lisa Grimstad.

Fellestroppen til Norge var ikke stor i år (sett i Gymnaestrada skala), men til gjengjeld viste den gode kvaliteter blant " Large performance groups ". 8 damer fra Fredrikshalds Turnforening deltok i den norske troppen og hadde solfylte dager på Cazino stadium i Bregenz og Dornbirn Special på Birkenwise stadium.
Nå håper instruktørene at alle har hatt gode opplevelser denne uken, slik at de reiser hjem til sine respektive lag og foreninger og starter rekruttering for neste Gymnaestrada i Amsterdam 2023.

Fellestroppens oppvisning på Dornbirn Special, Birkenwiese stadium

En av 8 damer som deltok, Brita Meyer

Her kan du se mange fantastiske bilder fra World Gymnaestrada 2019: https://pictures.wg2019.at/