Marianne fikk foreningens fortjenestemedalje i gull

Postet av Cindy Victoria Eriksen den 3. Mar 2022

I forbindelse med årets generalforsamling ble Marianne Grimstad hedret med en velfortjent fortjenestemedalje i gull. Marianne har vært en del av turnforeningen siden 80-tallet, og har de siste 20 årene innehatt verv både i foreningen og også i mange år i Østfold gymnastikk og turnkrets, som nå heter Viken og Oslo gymnastikk og turnkrets.

Fortjenestemedaljer har vi i sølv og gull, og de tildeles personer som over en tidsperiode gjør en fremdragende innsats for foreningen.

Styret hadde disse ord å si om tildelingen til Marianne.

I Fredrikshalds Turnforening har vi seks verdigrunnlag. Det er:

• Inkluderende – Alle er velkommen
  • Glede – Turn er gøy
  • Frivillighet – Alle bidrar
  • Fellesskap – Samles om en felles interesse
  • Trygghet – Godt treningsmiljø
  • Helse – Styrke, motorikk og bevegelighet

Disse verdigrunnlagene er viktige for oss, og vi prøver og drive foreningen etter disse.

For å drive en stor forening som vår, er vi helt avhengige av ildsjeler og heldigvis har vi mange av dem.

Noen av ildsjelene våre bruker mye tid på turnforeningen og de er gode ambassadører for verdigrunnlagene våre. På følgende måte vil vi beskrive denne personen:

Hun har et av de største vervene i foreningen og er ikke redd for å ta på seg ekstra oppgaver, verken i hverdagen eller på arrangementene våre. Hun er omsorgsfull og hjelpsom og strekker gjerne ut en hjelpende hånd dersom hun ser at noen trenger det. Hun er et utpreget JA menneske og er den som kommer først og går sist på de fleste av arrangementene våre.

Hun får alle til å føle seg vel i hennes selskap og som en del av foreningen vår.

Hun er trygg i sin rolle i foreningen og skaper derfor trygghet rundt seg. Hun har full kontroll på det hun driver med og støtter andre så de også føler seg trygge i sin rolle.

Hun har nå sittet 20 år i styret, og har så vidt vi vet ikke tenkt til å gi seg enda. Hun har full kontroll på økonomien vår, og selv om jeg (leder, Christine Klingstrøm) til tider stiller masete, teite og dumme spørsmål om fakturaer, føringer og betalinger er hun alltid like tålmodig og forklarer mer enn gjerne en gang til hvis jeg ikke husker at hun har svart på det før eller fikk med meg hva hun egentlig mente.

Som de fleste sikkert har skjønt, er det vår kjære Marianne jeg snakker om.

Marianne, hva skulle vi gjort uten deg? Du er turner av hele ditt hjerte, og du skal vite at turnforeningen er like glad i deg, som du er i turnforeningen.

Du er god som gull, og det er med stor glede vi overrekker Marianne Grimstad Fredrikshalds Turnforenings fortjenestemedalje i gull.

Marianne Grimstad. Foto: Cindy Eriksen

Vi gratulerer!