* Denne siden er under oppdatering

Turnpartier

Minifres

Aldersgruppe: 2 til 3 år

Fokusområde: Motorisk lek er i sentrum, og samspill barn/voksen. Vi avslutter alltid med en liten eventyrstund hvor vi spiser medbragt lunch.

Gymlek 1, 2 og 3

Aldersgruppe: 4 til 5 år

Fokusområde: Vi er innom det meste i løpet av en sesong. Vi turner, har akrobatikk, danser, trener balanse, ball, tau og rockering. Vi leker og har mye moro. Foresatte er med under trening.

Piker 6-7år (1 og 2)

Aldersgruppe: 6 til 7 år

Fokusområde: På trening fokuserer vi på å utvikle grunnleggende turnferdigheter. I løpet av turn-halvåret vil vi gå igjennom alle temaene i grunnstigen, og jentene vil få prøve seg i alle turnapparatene – både for jenter og gutter – samt parøvelser og akrobatikk. Vi legger vekt på lystbetont trening og mestring, og treningene er preget av lek og gleden ved å drive med turn.

Grunnet høy forespørsel er partiet delt i to grupper, men gruppene samarbeider og legger en felles halvårsplan slik at tilbudet blir så likt som mulig.

Piker 8-9år

Aldersgruppe: 8 til 9 år

Fokusområde: Vi fokuserer på et godt sosialt miljø, der jentene skal få utvikle seg både når det gjelder turn og følelsen av mestring. Vi trenerne er opptatt av at det skal være gode varierte treningsøkter, og at jentene skal ha det gøy på trening. Øvelse gjør mester!

Piker 10-11år

Aldersgruppe: 10 til 11 år

Piker 12-13år

Aldersgruppe: 12 til 13 år

Fokusområde: Jentene får prøvd seg i de fleste av turnapparatene i løpet av en sesong, samtidig som vi fokuserer på akrobatikk, styrke og oppvisningstrening.

Piker ungdom

Aldersgruppe: 14+

Fokusområde: Vi prøver å ha varierte treninger og gi mulighet til å få prøvd ut ulike turnapparater, slik at de får prøvd "alt" innenfor turn. Men vi har mye fokus på riktig teknikk, grunnelementer innen turn og litt fordypning i akrobatikk. Styrke er en naturlig del av våre treninger. Samtidig har vi fokus på et godt miljø, sosiale aktiviteter og morsomme treninger.

Særtropp oppvisning

Aldersgruppe: Jenter fra 14 år og opp til voksen

Fokusområde: Grunnleggende turnferdigheter og koordinasjon for bruk i oppvisningsprogram, til fengende musikk. Troppen deltar årlig på forskjellige oppvisninger. Hvert annet år deltar de også på større arrangement, enten nasjonalt eller internasjonalt

Gutter 6-7år

Aldersgruppe: 6 til 7 år

Gutter 8-10år

Aldersgruppe: 8 til 10 år

Fokusområde: Apparatturn med fokus på kroppsbeherskelse og styrke.

Gutter 11-14år

Aldersgruppe: 11 til 14 år

Fokusområde: Apparatturn

RG Micro

Aldersgruppe: 6 til 9 år

Fokusområde: På RG Micro fokuserer vi på rytme, fleksibilitet, kroppstekninkk og redskapsteknikk. Treningene er varierte og består av litt av hvert som dans, styrke, spenst, lek og moro.

RG Konkurranse

Aldersgruppe: 9 til 16 år

Fokusområdet: Rytmisk gymnastikk er en blanding av dans, ballett og turn. På trening får jentene prøve; ball, ring, køller, tau og vimpel. Vi har fokus på allsidig styrke og bevegelighetstrening for alle muskelgrupper.

Konkurranseturn piker

Aldersgruppe: 11 - 16 år
Fokusområde: konkurrerer i apparat turn kvinner. Hopp, skranke, bom og frittstående.

Konkurranseturn gutter

Aldersgruppe: 9 til 16 år
Fokusområde: konkurrerer i apparat turn menn. Frittstående, bøyle, ringer, hopp, skranke og svingstang.

Trampett & Tumbling

Aldersgruppe:

Kondisjonspartier

Kondisjon m/styrke

Dette er timen for deg som ønsker å trene både kondisjon og styrke. Utholdenhetsdelen har enkel koreografi, med høy intensitet noe som gjør at både nybegynner og den mer erfarne vil få godt utbytte av timen. Styrkedelen tar for seg hele kroppen, og er satt sammen av styrkeøvelser uten apparater samt øvelser med treningsstrikk.

Zumba Toning

Zumba Toning er dansebasert kondisjons- og styrketrening. Forskjellen fra Zumba er enklere trinn og at det brukes lette manualer gjennom timen slik at timen er mer styrkebasert.

Kondisjon høy puls

Er du glad i høyt tempo og enkel koreografi bør du komme på denne timen. Du bestemmer selv intensiteten, men ønsker du, er dette timen du virkelig kan få trent hardt. Timen starter med utholdenhet til fengende musikk, og avsluttes med en kort styrkedel.

StramOpp

På denne timen fokuseres det hovedsakelig på styrketrening for hele kroppen. Etter oppvarmingen, er det en kort kondisjonsdel, før vi går over på styrketreningen. Vi bruker lette manualer, strikk og egenvekt. På denne timen blir vi sterkere! Dette er en hard time, men du kan selv bestemme intensiteten og sette deg egne mål.

Zumba Gold

Zumba Gold er kondisjonstrening tilpasset aktive eldre, nybegynnere, overvektige samt de med skader eller andre fysiske begrensninger. Timen har en lang oppvarmingsdel før vi "danser" oss gjennom forskjellige stilarter i zumba. Vi avslutter med balansetrening og uttøying.

Tempoet er tilpasset målgruppen og trinnene er noe forenklet i forhold til Zumba Fitness, men det er samme herlige musikk og rytme. Timen er uten hopp og med lite krysninger og snurringer. Zumba er påvist å være god trening for både hukommelse, balanse, koordinasjon og kondisjon, dette er trening fra tå til topp, inkludert smilemusklene.

Zumba Gold m/styrke

I denne timen trener vi både kondisjon og styrke. Timen er tilpasset aktive eldre, nybegynnere, overvektige samt de med skader eller andre fysiske begrensninger. Kondisjonsdelen har enkel koreografi uten hopp og løp. Styrkedelen tar for seg hele kroppen, og er satt sammen av styrkeøvelser uten apparater samt øvelser med treningsstrikk.

Kondisjon m/styrke for menn

På denne timen trener vi både kondisjon og styrke. Utholdenhetsdelen har enkel koreografi, noe som gjør at både nybegynner og den mer erfarne vil få godt utbytte av timen. Styrkedelen tar for seg hele kroppen, og er satt sammen av styrkeøvelser uten apparater samt øvelser med treningsstrikk.