Informasjon vedrørende koronavirus

Postet av Cindy Victoria Eriksen den 11. Mar 2020

I tråd med nasjonale føringer har vi besluttet å stanse all trening på våre partier fremover. Vi gjør vurderinger forløpende etter hvert som beskjeder kommer fra myndighetene.

17. mai turntog og oppvisning er avlyst.

Mens vi venter på å møtes igjen får alle partier tilsendt treningsopplegg fra sine instruktører via mail eller foreningens Facebook side. På Facebook siden legges det ut treningsprogram fra våre kondisjonsinstruktører som foresatte kan følge og få seg en bra økt de også!

Ifølge råd fra Folkehelseinstituttet (FHI) har vi gjort en risikovurdering med tanke på forebygging av covid-19 (koronaviruset). Turnforeningen har flere faktorer som spiller inn på risiko med få toalett og garderobe fasiliteter og liten hallplass på mange gymnaster som fører til stor tetthet og nærhet.

Vi gjør løpende vurderinger i forbindelse med spredningen, og følger informasjon fra FHI, Helsedirektoratet, Halden Kommune, NGTF og NIF.

Vi ser det som et samfunnsbidrag å bidra til en felles dugnad for å hindre smitte i størst mulig grad.

Vi håper alle holder seg friske og oppfordrer til å følge tiltak som forebygger smitte: