Sølv til Gymnastikktroppen i Gym for Life 2019

Postet av Cindy Victoria Eriksen den 31. Okt 2019

Gym for Life Challenge ble arrangert i Sandefjord, og dette er oppvisningstroppenes NM.

Det deltok 17 tropper totalt, fra hele Norges langstrakte land. Det var mye spennende og variert å se i de ulike programmene, og beviste at denne konkurranseformen har kommet for å bli.

28 av gymnastikktroppens 40 jenter deltok og kunne reise hjem med flott sølvmedalje, noe både gymnaster og instruktører var meget fornøyde med. Programmet ble gjennomført med noen små misser, utover det kjørte jentene synkront og elegant.

Konkurransen bedømmes av synsere som er hentet fra ulike turn- og gymnastikkmiljøer i Norge. De likte det de så, og programmet med temaet «Sammen skaper vi balanse» ble tatt godt imot. Dette er for øvrig det samme programmet som jentene deltok med på «Nordisk aften» under World Gymnaestrada i Østerrike i sommer.

Instruktørene for troppen, Eva Vevelstad, Anne Wahlstrøm og Lisa Grimstad, er nå godt i gang med nytt program. «Through the storm» er nytt tema, og vil gi gymnastene mange nye utfordringer og jobbe med framover.

Sarpsborg vant, og tok med det "Gym for Life-prisen" med hjem for første gang.

Troppen samlet før innmarsj

Glade sølvjenter

Avslutning på programmet (Foto: NGFT)

(Kilde tekst: https://www.ha-halden.no/sport/turn/fredrikshalds-turnforening/nm-solv-til-fredrikshalds-gymnastikktropp/s/5-20-729347 )